Téma ekologie získává stále větší pozornost nejen v médiích, ale také v obchodních strategiích, a především u preferencích spotřebitelů. Až 48 % lidí po celém světě věří, že klimatické změny a udržitelnost budou mít zásadní vliv na jejich způsob života a nákupní rozhodnutí. Jak ukázal pravidelný průzkum Ernst&Young, v České republice považuje 52 % spotřebitelů sociální odpovědnost značek za důležitou.
Fatra proto neustále hledá možnosti, jak vylepšit své výrobky s cílem udržitelného podnikání. Před pár měsíci se rozhodli změnit kompletní portfolio obalů pro vinylové podlahy FATRAFLOOR, protože udržitelnost pro ně není pouze obyčejné slovo, je to základní element jejich podnikání.
Jde o významný krok, který se pomalu začne rozšiřovat na všechny výrobní značky segmentu podlahovin. Tak velkou změnu nelze realizovat ze dne na den, proto se první udržitelné obaly projeví u nové kolekce Thermofix Stone a následně budou obměňovat i další obaly.
Nejde jen o změnu ekologického materiálu, ale i změnu tisku, protože všechny nové obaly budou mít hnědou „základní“ barvu pouze s černým potiskem loga a dalších informací. Po všech změnách tak vznikne plně udržitelný obal, který je opravdu šetrný k přírodě.
Nové obaly mají i certifikaci FSC (Forest Stewardship Council), která podporuje ekologicky šetrné obhospodařování lesů, tzn. obaly s tímto označení zaručují, že dřevo, ze kterého byl produkt vyroben, nebylo vytěženo nelegálně.
K tomu ve Fatře přidali vlastní marketingový symbol s imitací stromu, který poukazuje na to, že obal z vlnité lepenky je 100% recyklovatelný a je možné ho vyhodit do příslušného modrého kontejneru.
Podlahové krytiny z Fatry tak nyní nejen zaručují atraktivní moderní vzhled, vysokou funkčnost a kvalitu v kombinaci s dlouhou životností, ale jejich výběrem získáváte také produkt v novém obalu navrženém s respektem k životnímu prostředí a zohledňujícím klíčové aspekty udržitelnosti.