Tým divize závěsné a přívěsné techniky získal jako jediný v Evropě černou Panteru. Unikátní samochodný postřikovač, jediný v tomto provedení na světě, přijel do Hustopečí ve čtvrtek v podvečer. Následujících pár týdnů bude hlavní hvězdou letošní BLACK PANTERA DEMO TOUR.
Je čtvrtek, něco málo po páté hodině odpoledne, černá Pantera má zpoždění. Dorazit do Hustopečí měla původně kolem poledne. V kanceláři závěsné a přívěsné techniky je dusno. Produktoví manažeři Adam Tamáši, Martin Tlstý a Radek Hofmann sedí poněkud zaraženě u stolů, téma hovoru se točí kolem jediné - černé Pantery. „Můžeš pustit to video ještě jednou? Mám z toho vždycky husí kůži, pokaždé, když to vidím,“ říká Adam a Martin pouští na svém počítači záznam, který natočila Liliana Geisselreiterová na veletrhu v Německu. Tam viděli černou krásku poprvé.
Černá perla je 100. kusem v ČR
Černá Pantera byla vystavena v roce 2019 na veletrhu Agritechnica v Německu jako výroční model k 50 letům výroby postřikovačů firmy AMAZONE. Původně nebyla určena k prodeji. Před dvěma měsíci přišla ale do AGROTECu informace, že Němci plánují Black Panteru prodat. Svoji nabídku rozšířili mezi své odbytové trhy po celé Evropě. „Ve finále skončilo Německo a Česká republika, tedy my, AGROTEC Group. Nakonec jsme dostali přednost před Německem,“ říká produktový manažer Adam Tamáši.
Česko je německým výrobcem postřikovačů vnímáno jako země s obrovským potenciálem, na počet hektarů a počet prodaných kusů Panter jednoznačně vede. „Pro AMAZONE jsme prostě nejperspektivnějším trhem,“ říká Adam. Černá Pantera je pro hustopečský tým navíc stým kusem dodaným společností AGROTEC Group do České republiky, na český trh. „My budeme oslavovat především tady to jubileum,“ zdůrazňuje Adam.
Black Panteru uvidí přes plot i veřejnost
Ručička hodin se mezitím blíží k půl šesté. „Budeme tady sedět i kdyby měla přijet až v osm večer, říká Martin a jeho kolegové se tomu smějí, protože ví, že to tak opravdu je. „Víme to asi měsíc a od té doby, od té hodiny, se na ni fakt dost těšíme. A je to na nás i vidět, Martin tady skáče do stropu už od rána a mně moje přítelkyně včera upekla dort s Panterou,“ směje se Adam. V tu chvíli zazvoní telefon. „Máte ji tady,“ slyší všichni ze sluchátka. „Jo, jooo, tak je zastavte, my si to natočíme,“ říká Adam a všichni tři vybíhají k vrátnici. Před závorou do areálu už stojí návěs a na něm černá perla.
Z vleku s Panterou sjíždí Martin, opatrně, pomalu, centimetr po centimetru, Adam a Radek navigují. „Je to úžasné, vždyť je to jediný kus na světě,“ říká nadšeně Martin Tlstý a rukou sahá na sedadlo. „Všechno v kůži, odvětrávané sedadlo, paráda,“ pochvaluje si exkluzivní stroj a zvedá ho z transportní do standardní polohy. „Jdu si do toho taky sednout, když Martin na chvilku zmizel,“ říká Adam a vyšvihl se nahoru do kabiny.
Tým z divize pojede s Black Panterou rozsáhlou demo tour, podobně, jako vloni. „Letos to nabobtnalo, takže, jestli jsme vloni měli dvě demo tour a pokryli 17 míst, letos pojedeme minimálně na 30 míst v České republice i na Slovensku. Chceme navázat na loňské úspěchy,“ říkají produktoví manažeři.
Černý skvost jede demo tour, ze Slovenska do Čech
V polovině dubna vyráží tým na Slovensko. Pak do České republiky. Samozřejmě za přísných hygienických opatření. „Covid pandemie byla i vloni, zvládli jsme dvě demo tour, kromě toho i spoustu dalších předváděcích akcí. Pandemie není pro nás překážkou. Je to něco, s čím musíme počítat, nemůžeme čekat, až to přejde, protože to bychom se taky nemuseli dočkat. Pravidelně se testujeme, v maximální míře budeme dodržovat hygienická opatření a to stejné budeme vyžadovat od zákazníků,“ říká Adam.
Počítají také s tím, že na sebe Black Pantera sama přitáhne pozornost. „Co se týká marketingu, udělá nám velkou službu, věřím tomu. Bude to žádaný artikl, lidé ji budou chtít vidět jak na vlastní oči, tak na sociálních sítích. Nadšenci techniky zareagovali hned, jakmile jsme pověsili na Facebook informaci, že černá Pantera míří k nám, do České republiky. Byla to úplná sprcha zpráv, kdy a kde, že si to chtějí vyfotit, natočit,“ popisuje reakce nadšenců Martin Tlstý. V průběhu demo tour bude předváděcím jezdcem. Bude to jeho hlavní náplň práce následujících čtvrt roku.
Čím je Pantera výjimečná? Nejen svojí barvou, ale i výbavou. „Je to reprezentativní jubilejní model. Stroj je v maximální možné výbavě, tam už opravdu není co přidávat. Pro nás je výjimečná i tím, že je to stý kus a jeho výrobní číslo končí 777. A bude s ní jezdit obsluha, to jsem já, narozen 7.7.,“ směje se Martin a dodává: „A nakládala se v továrně 7. dubna,“ říká pobaveně.
Na první noc uložili chlapi Panteru do garáže, pak ji naleští a pár dní nechají venku. „Aby kolemjdoucí viděli, co nám to tady stojí za perlu! Je to skvost.“
Divize závěsné a přívěsné techniky vyhlásila na Facebooku i soutěž o nejlepší fotku, Martin navrhl logo speciálně pro letošní demo tour a výroční trička s logem černé Pantery. Ty dostanou fanoušci, kteří Panteru zastihnou někde v terénu, vyfotí ji a pošlou fotky.
Tým závěsné a přívěsné techniky prodal vloni 16 kusů Panter, což je historický rekord. Letos jich prodali už 11. „Po loňském mega úspěchu jsme očekávali slabší rok. Nyní věříme, že i ten letošní bude velmi silný. Věříme, že i tato velké Black Pantera demo tour vygeneruje obchody na příští jarní sezonu,“ říká Adam. „Demo tour bude náročná. Obzvlášť v této době je vzdálený pobyt komplikovanější, ale i tak se těšíme. Naučili jsem se to vloni, dáme to i letos.“