Data koncernu Agrofert ukazují, že prodej strouhanky každým rokem stoupá. Zatímco v roce 2014 se v jeho pekárenských společnostech prodalo 2 563 tun strouhanky, loni vzrostl její prodej až na 4 108 tun. Za posledních pět let tedy stoupl prodej strouhanky o více než 60 procent. Z dat také vyplývá, že nejvíce strouhanky se prodá domácnostem před Vánocemi, naopak v lednu nejméně za celý rok.
O tom, že Češi mají v oblibě smažená jídla a hojně používají k této úpravě „trojobal“, svědčí každoročně se zvyšující čísla prodeje strouhanky z pekárenských společností koncernu Agrofert. Důvodem růstu může být také fakt, že lidé si již nemelou strouhanku sami doma v takové míře, jak tomu bylo dříve, ale raději sáhnou po pohodlnější variantě a koupí si ji v obchodě. „Prodej strouhanky už několik let po sobě roste a také letos očekáváme další meziroční nárůst. Zároveň s tím ale narážíme na kapacitu její výroby, a to v rámci celé divize pekáren. Důvodem je nízká cena strouhanky a probíhající restrukturalizace pekáren. Neodpovídající marže zároveň neumožňuje do další výroby investovat a rozšiřovat ji ve stávajících pekárnách,“ říká Jaroslav Kurčík, člen představenstva Agrofertu, zodpovědný za pekárenskou divizi. „Zatím největší nárůst jsme zaznamenali v roce 2014, kdy meziroční prodej stoupl o téměř 40 procent. V roce 2016 pak prodej meziročně vzrostl o dalších téměř 30 procent a loni došlo ještě k mírnému nárůstu prodeje,“ říká Martin Dolský ze společnosti Penam. Růst prodejů jde ruku v ruce se zvyšující se poptávkou, což potvrzuje také Václav Hroneš, ředitel vývoje a technolog v United Bakeries: „Strouhanku pro malospotřebitele vyrábíme v pekárnách Brandýs nad Labem a v Plzni a poptávka trhu se stále zvyšuje“.
Nejvíce strouhanky se prodá v období před Vánocemi, kdy se Češi chystají hlavně na obalování a smažení vánočního kapra. „Prodeje strouhanky se zvyšují už v listopadu, kdy oproti říjnu výrazně stoupá její prodej a v prosinci se ještě zvýší až na dvojnásobek,“ vypočítává Martin Dolský ze společnosti Penam a doplňuje: „Naopak v lednu prodej strouhanky pravidelně prudce klesá, loni to bylo na zhruba třetinovou hodnotu prodeje v prosinci.“
V posledních letech se využívají pro výrobu strouhanky moderní postupy. „Strouhanku vyrábíme z krudonů, speciálních rohlíků s nižším obsahem tuku, které se pečou speciálně pro její přípravu. Strouhanka pak déle vydrží a tak rychle nežlukne,“ představuje možnosti výroby Václav Hroneš z United Bakeries.