Největší zásah mezi vydavateli má Mafra

12. 9. 2022

Mediální skupina MAFRA je nadále nejsilnějším multimediálním domem na trhu, se souhrnným zásahem 3,2 milionu čtenářů.

Tituly MAFRA stabilně zaznamenávají výrazný zájem čtenářů mezi deníky i ve všech tematických skupinách časopisů.

Jak potvrdily aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022, MAFRA zůstává lídrem tiskového trhu v ČR. I v přetrvávajících složitých podmínkách tituly skupiny přinášejí přidanou hodnotu pro čtenáře a udržují si stabilní zásah napříč kategoriemi.

Hlavním pilířem čtenářského zájmu jsou novinové tituly, s nejčtenějším zpravodajským deníkem Mladá fronta DNES (434 tisíc čtenářů) v čele. Stále silnou čtenářskou pozici si zachovávají také deník Lidové noviny (156 tisíc čtenářů) a gratis titul Metro (353 tisíc čtenářů), který je zároveň dlouhodobě nejčtenějším deníkem v Praze a okolí.

Týdeník zdarma 5plus2 zůstává nejsilnějším zástupcem v rámci tiskového portfolia MAFRA, se zásahem 669 tisíc čtenářů a obsahem připravovaným speciálně pro regionální vydání.

Nejprodávanější společenský a zpravodajský týdeník Téma je aktuálně první volbou pro 190 tisíc čtenářů.

Výjimečné postavení ve své kategorii mají dlouhodobě lifestylové tituly MAFRA: čtrnáctideník Žena a život (250 tisíc čtenářů) je tradičně nejčtenějším časopisem životního stylu pro ženy, stabilní čtenářskou základnu si udržují i luxury měsíčníky Cosmopolitan (139 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (90 tisíc čtenářů).

Silné zastoupení i čtenost mají tituly MAFRA mezi časopisy pro ženy: v top 5 bodují týdeníky Chvilka pro tebe (319 tisíc čtenářů) a Tina (164 tisíc čtenářů) i měsíčník Můj svět (143 tisíc čtenářů). Dobře si vedou i ostatní tituly - čtrnáctideník Napsáno životem (129 tisíc čtenářů), týdeník Claudia (96 tisíc čtenářů) a čtrnáctideník Čas na lásku (81 tisíc čtenářů).

Významný podíl v segmentu společenských časopisů, stejně jako stabilní čtenářský zájem bez výraznějších výkyvů, si zachovávají týdeníky Rytmus života (355 tisíc čtenářů) a Pestrý svět (179 tisíc čtenářů) i další tituly vycházející pod uvedenými značkami.

Podobná situace panuje i v kategorii programových časopisů, kde tahounem zůstává nejčtenější čtrnáctideník TV Max (479 tisíc čtenářů). Dalšími zástupci MAFRA jsou Týdeník televize (139 tisíc čtenářů) a čtrnáctideníky TV Revue (105 tisíc čtenářů) a TV plus 14 (92 tisíc čtenářů).

V rámci kategorií zájmových titulů o vaření a časopisů pro ženy – čtení, křížovky a soutěže patří mezi trojici nejčtenějších měsíčníky Chvilka v kuchyni (148 tisíc čtenářů), respektive Chvilka pro luštění (203 tisíc čtenářů).

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 3.čtvrtletí 2021 - 2. čtvrtletí 2022 (1.7.2021 – 30.6.2022), Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, data za červenec 2021 – červen 2022

DALŠÍ ZPRÁVY