Čtenost gratis titulů roste, větší zájem mají čtenáři také o časopisy pro ženy (včetně lifestyle) a společenské magazíny.
Aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2021 potvrdily velmi silný čtenářský zásah mediální skupiny MAFRA. Svými tištěnými tituly oslovuje 3,3 milionu čtenářů na vydání a mezi mediálními domy v České republice si tak stabilně drží pozici lídra. Významný nárůst zájmu zaznamenávají zejména všechny tituly MAFRA pro ženy, včetně společenských: nejčtenějším časopisem životního stylu pro ženy zůstává čtrnáctideník Žena a život, nejvyššího meziročního nárůstu (téměř o 40 %) mezi společenskými tituly dosahuje měsíčník Rytmus života RETRO. Čtenářsky výrazně posilují také tituly gratis segmentu 5plus2 a Metro.
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,318 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,3 milionu návštěvníků internetu.
Celostátní zpravodajské deníky si zachovávají silnou tržní pozici
Deník MF DNES se 444 tisíci čtenářů je nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem. Deník Lidové noviny si získává další čtenáře a aktuálně roste na 154 tisíc.
Gratis segment výrazně posiluje
Deník Metro s 347 tisíci čtenářů potvrzuje svoji pozici regionálně silného deníku, a to zejména v Praze a okolí, kde je stále deníkem nejčtenějším.
Týdeník 5plus2 díky signifikantnímu meziročnímu nárůstu (+19 %) úspěšně překračuje hranici 700 tisíc čtenářů na vydání (707 tisíc).
U titulů pro ženy a společenských časopisů je zřejmý nárůst zájmu
V segmentu titulů životního stylu pro ženy si mediální skupina MAFRA udržuje silnou pozici zejména díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce s 270 tisíci čtenářů. Dvojciferný meziroční nárůst zaznamenávají měsíčníky Cosmopolitan (na 146 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 94 tisíc čtenářů).
Mezi společenskými tituly zůstává nejčtenějším titulem MAFRA týdeník Rytmus života (391 tisíc čtenářů), populární týdeník Pestrý svět zasáhne na 211 tisíc čtenářů. Velmi úspěšně pod svými značkami (Rytmus života, respektive Pestrý svět) rostou také měsíčníky RETRO (meziročně téměř +40 % na 251 tisíc čtenářů) a Nostalgie (meziročně přes +30 % na 91 tisíc čtenářů).
Zdroje: Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. a 3. čtvrtletí 2021