MAFRA je stále nejsilnějším mediálním domem v ČR

10. 11. 2022

Aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2021 až  3. čtvrtletí 2022 potvrdily vedoucí postavení mediální skupiny MAFRA na domácím tiskovém trhu. Svými tištěnými tituly pravidelně oslovuje 3,2 milionu čtenářů a nadále si drží pozici jedničky mezi mediálními domy v ČR. Významně k tomu přispívají nejen tradiční novinové tituly v podobě nejčtenějšího zpravodajského deníku MF DNES a čtenářsky stabilního deníku Lidové noviny, MAFRA dlouhodobě dominuje v rámci titulů zdarma, společenských a programových titulů i mezi časopisy životního stylu pro ženy.

MAFRA - tisk

  • Zpravodajský a publicistický servis celostátních deníků MF DNES (420 tisíc čtenářů) a Lidové noviny (159 tisíc čtenářů) je tradičně doplněn také o oblíbené vkládané magazíny, z nichž nejčtenějšími jsou čtvrteční DNES+TV (478 tisíc čtenářů) a sobotní Víkend DNES (306 tisíc čtenářů), magazín Pátek Lidových novin osloví 175 tisíc čtenářů. Obsah rozšiřují i tematické seriály či speciální přílohy. 
  • Deník Metro (343 tisíc čtenářů) nadále zaujímá pozici nejčtenějšího deníku zdarma a zároveň nejčtenějšího deníku v Praze a okolí.
  • Týdeník zdarma 5plus2 (636 tisíc čtenářů) s regionálně zacíleným obsahem zůstává nejsilnějším tištěným titulem MAFRA. Letos navíc oslavil desetileté výročí svého působení na trhu.
  • Týdeník Téma (175 tisíc čtenářů) je stále nejprodávanějším titulem v kategorii celostátních zpravodajských a společenských týdeníků.
  • Týdeníky Rytmus života (348 tisíc čtenářů) a Pestrý svět (170 tisíc čtenářů) společně s dalšími tituly vycházejícími pod těmito silnými brandy opanovaly segment společenských časopisů.
  • Dominance titulů MAFRA v segmentu je zřejmá i mezi programovými průvodci: s přehledem vede čtrnáctideník TV Max (456 tisíc čtenářů), další tři TV tituly (Týdeník televize se 128 tisíci čtenářů, čtrnáctideníky TV Revue s 96 tisíci čtenářů a TV plus 14 s 95 tisíci čtenářů) pak v dané kategorii představují početní většinu.
  • Velmi silné zastoupení má MAFRA také v segmentech titulů pro ženy: lifestylový čtrnáctideník Žena a život (236 tisíc čtenářů) vévodí kategorii časopisů životního stylu pro ženy, kde si dobře vedou také luxury měsíčníky Cosmopolitan (133 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (85 tisíc čtenářů). Vysokonákladové tituly - týdeníky Chvilka pro Tebe (312 tisíc čtenářů) a Tina (153 tisíc čtenářů), měsíčník Můj svět (131 tisíc čtenářů) i čtrnáctideník Napsáno životem (112 tisíc čtenářů) si stabilně zachovávají své pozice v rámci silné a kompetitivní skupiny časopisů pro ženy.

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 4.čtvrtletí 2021 - 3. čtvrtletí 2022 (1.10.2021 - 30.9.2022), Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, data za říjen 2021 - září 2022

DALŠÍ ZPRÁVY