Koncern AGROFERT sestavuje od roku 2018 svoji konsolidovanou účetní závěrku v souladu s Mezinárodními standardy účetního výkaznictví ve znění přijatém Evropskou unií (IFRS) při aplikaci IFRS 1 (První přijetí Mezinárodních standardů účetního výkaznictví) k 1. lednu 2014.
Konsolidované tržby koncernu AGROFERT za prodej zboží, výrobků a služeb byly v roce 2019 vykázány ve výši 162 035 milionů Kč (v r. 2018 činily 157 492 milionů Kč). Nekonsolidované tržby skupiny dosáhly hodnoty 233 174 milionů Kč (v r. 2018 činily 225 070 milionů Kč). V porovnání s předchozím rokem došlo k nárůstu objemu konsolidovaných tržeb o 4 543 milionů Kč.
Konsolidovaný výsledek hospodaření koncernu AGROFERT dosáhl v roce 2019 po zdanění 4 480 milionů Kč (v roce 2018 to bylo 1 665 milionů Kč) a opět se tak vrátil na úroveň roku 2017, kdy zisk po zdanění činil 4 557 milionů Kč. Hlavním důvodem je zlepšení hospodaření společností v segmentu chemie. Hospodářský výsledek před zdaněním činil 5 939 milionů Kč (v roce 2018 byl 2 461 milionů Kč).
Hodnota EBITDA dosáhla rekordní úrovně, když se zvýšila z 11 723 milionů Kč v roce 2018 na aktuálních 18 642 milionů Kč. Bilanční suma (netto) vzrostla z původních 155 708 milionů Kč na 159 436 milionů Kč, což představuje nárůst o 2,39 %, který je způsoben zejména netto přírůstkem dlouhodobých aktiv ve výši 4 776 milionů Kč. Současně došlo ke snížení zadluženosti koncernu u bank o 4 144 milionů Kč na aktuální hodnotu úvěrových závazků ve výši 39 717 milionů Kč.
Hospodářské výsledky společností koncernu jako celku tak zaznamenaly oproti předchozímu období nárůst. S ohledem na vykázané výsledky koncernu je možné konstatovat, že společnosti koncernu si i nadále udržují významné postavení v segmentech svého podnikání a jejich podnikatelské aktivity jsou na stabilně dobré úrovni.
Nejvýznamnějšími investicemi koncernu AGROFERT v roce 2019 byly dvě ekologické investice. Ve společnosti Synthesia byla realizována druhá etapa ekologizace energetiky a ve společnosti DEZA probíhala rekonstrukce a modernizace biologické čističky odpadních vod. Mezi další významné investice v chemickém segmentu patřilo pokračování výstavby nové válcovny plastů ve společnosti Fatra a dokončení investice do nové výrobny hnojiv ve společnosti Lovochemie. Investice do rozvoje výroby čpavku a hnojiv nadále pokračovaly v německé společnosti SKW Piesteritz a ve slovenské společnosti Duslo. Společnost Kostelecké uzeniny pokračovala ve výstavbě nové masné výroby a společnost Vodňanská drůbež zahájila významnou investiční akci, výstavbu nové porcovny ve Vodňanech.
Z pohledu nových akvizic byl rok 2019 spíše klidnější. Nejvýznamnější akvizicí bylo dokončení nákupu pekárenské společnosti UNITED BAKERIES po schválení transakce ze strany ÚOHS. Do koncernu se dále začlenila menší zemědělská společnost APEX AGRO, která působí na jižní Moravě. Z hlediska rozvoje čekají koncern AGROFERT i nadále investice do ekologie, energetiky a do navyšování výrobních kapacit společností.
Koncern AGROFERT sdružuje 199 společností ovládaných, 1 společnost spoluovládanou a 5 společností pod podstatným vlivem. Společnosti koncernu AGROFERT jsou aktivní v oblastech chemie, zemědělství a prvovýroby, potravinářství, lesnictví a dřevařství, pozemních technologiích a technice, logistice a dopravě, obnovitelných zdrojích a médiích. V jednotlivých odvětvích zaujímají společnosti koncernu AGROFERT zásadní postavení a v řadě z nich patří mezi nejvýznamnější. Nově zařazené společnosti se na výsledku hospodaření podílejí pouze nevýznamnou měrou.
Celková výměra obdělávané půdy společnostmi koncernu AGROFERT v tuzemsku činila v závěru roku 2019 téměř 115 tisíc hektarů, přičemž většina pozemků je pronajatá. Na Slovensku společnosti zemědělské prvovýroby obhospodařovaly přes 20 tisíc hektarů půdy.
Koncern AGROFERT v roce 2019 zaměstnával více než 33 tisíc pracovníků, přičemž z toho přes 22 tisíc přímo v České republice.
AGROFERT pravidelně obsazuje přední příčky v různých firemních žebříčcích. V soutěži Czech TOP 100 je v současnosti oceněn jako čtvrtá nejvýznamnější firma v České republice. Tentýž hodnotitel rovněž řadí AGROFERT mezi deset nejobdivovanějších firem v zemi. V soutěži Exportér roku AGROFERT obsadil třetí místo.
V roce 2019 bylo jedním z hlavních cílů koncernu posilování interní i externí komunikace. AGROFERT v druhé polovině roku připravil komunikační kampaň s ústředním sloganem „Ještě, že vás máme“. Cílem bylo poděkování nejen zaměstnancům koncernu, ale i obchodním partnerům a navenek celkové posílení značky. V závěru roku byla vydána tiskovina s názvem Pravda o AGROFERTu, jejímž cílem je vyvrátit mediální nepravdy o koncernu AGROFERT. V této souvislosti vznikla i specializovaná webová stránka famyfakta.cz.