Agrofert má nejlepší HR projekt roku 2016

15. 11. 2016

Jedná se o soutěž, která žákům  9.tříd základních škol přibližuje chemii jako atraktivní předmět a pomocí zábavných vědomostních i praktických testů mezi nimi hledá nejtalentovanější mladé chemiky.  Cenu udělil Agrofertu Klub zaměstnavatelů.

Do finále Ceny personalistů se projekt „Hledáme nejlepšího mladého chemika“, jehož duchovním otcem je Agrofert spolu s chemickou společností Synthesie, probojoval v celorepublikové konkurenci všech přihlášených projektů prezentovaných zástupci velkých společností, jako je např. Škoda Auto, Siemens, Česká pošta nebo O2 Czech Republic. 

Soutěž „Hledáme nejlepšího mladého chemika“ slaví navíc v letošním roce první kulaté výročí. „Za tuto dobu se do soutěže zapojilo 143 základních škol ze všech krajů České republiky a soutěžilo v ní 45 065 žáků. Díky tomuto projektu se podařilo zachránit Střední průmyslovou školu chemickou v Pardubicích, která dnes patří k největším školám v republice a naše chemické společnosti mají vzhledem k celorepublikovému rozsahu soutěže více mladých kvalifikovaných chemiků“, vyčíslil  největší úspěchy soutěže personální ředitel Agrofertu Daniel Rubeš, který stál spolu se svou kolegyní Jaroslavou Doležalovou u jejího zrodu. Chemická soutěž si postupně získala oblibu na základních školách ve všech regionech a v roce 2012 se stala žákovským mistrovstvím České republiky.

Samotná soutěž by ale k atraktivní výuce chemie nestačila, protože děti musí tento přírodovědný obor bavit i na běžných hodinách. V soutěži o nejlepšího mladého chemika vznikla proto už v roce 2008 soutěžní kategorie o nejlepšího učitele chemie. Během deseti let konání soutěže byla jako nejlepší učitelka trojnásobně oceněna Dagmar Víšková ze ZŠ Cerekvice.

Jednotlivá regionální kola soutěže jsou podporována a organizována chemickými společnostmi koncernu Agrofert – Synthesií, Lovochemií, Dezou a Prechezou. O soutěž se organizačně a marketingově stará agentura Czech marketing a záštitu nad ní má už třetím rokem Svaz chemického průmyslu.